Psihosomatică

Spread the love

Mintea influenţează starea fizică, de multe ori acest fapt fiind evident. De exemplu, atunci când ne este teamă de ceva anume, putem dezvolta urmatoarele simptome:
• inima bate mult mai repede, palpitaţii;
• tremurături;
• greaţă;
• transpiraţie;
• gura uscată;
• durere in piept;
• dureri de cap;
• nod in stomac;
• respiraţie rapidă.
Aceste manifestări fizice sunt datorate creşterii impulsurilor nervoase trimise de creier către diferite părţi ale corpului, cu scopul de a-l pregăti pentru acţiunea de apărare, fugă sau atac, necesare unei situaţii posibil conflictuale. Mai mult de atât, există numeroase dovezi care arată faptul că aceste impulsuri ale creierului pot afecta celulele sistemului imunitar, care este implicat in evoluţia bolilor fizice.

Cauzele exacte ale bolilor psihosomatice nu sunt cunoscute in totalitate. Acestea sunt declanşate de emoţii percepute ca fiind puternice (anxietate, traume, depresii, stres, sentimente de vinovăţie sau furie intensă). Cei care experimentează boli psihosomatice nu pot recunoaşte rolul pe care aceste emoţii îl joacă în declanşarea simptomelor fizice, deoarece aceştia nu manifestă aceste simptome intenţionat, iar boala in sine este resimţită ca fiind reală, deşi are ca şi cauze factori psihologici.

Nu există un tratament medicamentos pentru bolile psihosomatice; administrarea de medicamente pentru ameliorarea simptomelor poate ajuta uneori. Scopul psihoterapiei este, in primul rând, acela de a controla si a regla simptomele manifestate, pentru a obtine o calitate a vieţii satisfăcătoare. Terapia urmăreşte, de asemenea, modificarea percepţiei asupra factorilor stresori si include, pe parcursul ei, managementul durerii, al furiei, al anxietăţii, in funcţie de tabloul clinic prezentat.

Spread the love